Klasse BE og B96 for deg som kjører personbil med henger

Tips! Er du usikker på hvor mye last du kan dra med din bil og tilhenger? Se Tilhengerkalkulatoren.
Terkelsen Trafikkskole, Arendal

Neste kurs starter:

Se flere kurs her

Klasse B, kode 96

Tillater totalvekt på bil + tilhenger inntil 4 250 kg.

BESKRIVELSEPRIS
Kurs i sikring og merking av last, 2 timer fordelt på 1 time undervisning i
klasserom og 1 time praktisk øving av merking og sikring av last på henger
Kr. 1 000,-
Trinn 2: Trinnvurdering, 1 time før- og ettersamtale samt praktisk kjøringKr. 945,-
Trinn 3: Trinnvurdering, 1 time før- og ettersamtale samt praktisk kjøringKr. 945,-
Trinn 4: Sikkerhetskurs på vei, 3 undervisningstimer, hvorav min. 2 timer praktisk
kjøring og resterende teori i klasserom
Kr. 2 835,-
SUM Klasse B, kode 96Kr. 5 725,-

Klasse BE

Tillater totalvekt på bil 3 500 kg + tilhenger 3 500 kg.

BESKRIVELSEPRIS
Kurs i sikring og merking av last, 2 timer fordelt på 1 time undervisning
i klasserom og 1 time praktisk øving av merking og sikring av last på henger
Kr. 1 000,-
kjøring og resterende teori i klasserom
Kr. 2 835,-
Leie av bilhenger ved oppkjøringKr. 2 700,-
SUM Klasse BE Kr. 8 425,-

Betaling av kjøreopplæring

Hos oss kan du velge å betale for kjøreopplæringen etter hvert, eller du kan betale «hele pakken» samtidig om du ønsker det. Om du av en eller annen årsak må stoppe kjøreopplæringen, og du har forhåndsbetalt, vil beløpet du har tilgode hos oss bli refundert i sin helhet. Betaling for hele kjøreopplæringen må foreligge før oppkjøring.

Forbered deg til
teoriprøven

Nyttige lenker

Offentlige gebyrer

I forbindelse med teoretiske- og praktiske prøver hos Statens vegvesen påløper førerkortgebyrer. Hvilke gebyrer som gjelder for din kjøreopplæring finner du i oversikt for førerkortgebyrer hos Statens vegvesen.

Ordinære kjøretimer må senest avbestilles én virkedag før avtalt tid. Obligatoriske kjøretimer må avbestilles senest én uke før avtalt tid. Hvis avbestillingsfristen ikke overholdes må eleven betale for timen.