Mopedkurs

For å starte på vårt mopedkurs må du ha gjennomført Trinn 1: Trafikalt grunnkurs. Trafikalt grunnkurs kan tas fra fylte 15 år. I et mopedkurs er det krav om 13 timer obligatorisk opplæring, hvorav 10 timer er praktisk opplæring og 3 timer er teoretisk opplæring. Det er ikke krav om praktisk prøve på Biltilsynet – kun teoretisk. Teoristoff utover det Trafikale grunnkurset kan leses på egenhånd.

Tips! For å starte på vårt mopedkurs må du ha gjennomført Trinn 1: Trafikalt grunnkurs. Trafikalt grunnkurs kan tas fra fylte 15 år.
Mopedkurs, Terkelsen Trafikkskole

Neste kurs starter:

Se flere kurs her

Trinn 2, 3 og 4: Mopedkurs, obligatoriske øvelser

BESKRIVELSEPRIS
Trinn 2: Grunnkurs, 3 timer undervisning i klasserom
Trinn 2: Trinnvurdering, 1 time før- og ettersamtale samt praktisk kjøring

Kr 1 100,-
Kr 650,-
Trinn 3: Sikkerhetskurs i trafikk. 4 timer fordelt på 3 timer praktisk kjøring
med refleksjonspause, og resterende tid fordeles til planlegging og
oppsummering
Trinn 3: Trinnvurdering, 1 time før- og ettersamtale samt praktisk kjøring
Kr 2 600,-

Kr 650,-
Trinn 4: Sikkerhetskurs på vei. 4 timer fordelt på 3 timer praktisk kjøring
med refleksjonspause, og resterende tid fordeles til planlegging og
oppsummering
Kr 2 600,-
Ved mangel på tilstrekkelig ferdighet/nivå må det påberegnes ekstra kjøretimer av à kr 650
Samlet pris for mopedkurs inkl. 3 timer i kjøregård, 3 timer på veg og leie av moped
(Tillegg for lærebok kr 200,-)
Kr. 7 600,-

Prøven tas tidligst ved 16 år. Husk å levere søknad om førerkort i god tid.

Betaling av kjøreopplæring

Hos oss kan du velge å betale for kjøreopplæringen etter hvert, eller du kan betale «hele pakken» samtidig om du ønsker det. Om du av en eller annen årsak må stoppe kjøreopplæringen, og du har forhåndsbetalt, vil beløpet du har tilgode hos oss bli refundert i sin helhet. Betaling for hele kjøreopplæringen må foreligge før oppkjøring.

Forbered deg til
teoriprøven

Nyttige lenker

Offentlige gebyrer

I forbindelse med teoretiske- og praktiske prøver hos Statens vegvesen påløper førerkortgebyrer. Hvilke gebyrer som gjelder for din kjøreopplæring finner du i oversikt for førerkortgebyrer hos Statens vegvesen.

Ordinære kjøretimer må senest avbestilles én virkedag før avtalt tid. Obligatoriske kjøretimer må avbestilles senest én uke før avtalt tid. Hvis avbestillingsfristen ikke overholdes må eleven betale for timen.